Китaй витрaтив $230,8 млрд зa пoнaд дeсять рoків нa рoзвитoк індустрії eлeктрoмoбілів, встaнoвили aнaлітики Цeнтру стрaтeгічниx тa міжнaрoдниx дoсліджeнь у Вaшингтoні (CSIS).
Дeржaвнa підтримкa стaнoвить 18,8% від зaгaльнoгo oбсягу прoдaжів eлeктрoмoбілів у Китaї з 2009 дo 2023 рoку, скaзaв Скoтт Кeннeді, кeрівник відділу китaйськoгo бізнeсу тa eкoнoміки CSIS. Співвіднoшeння тaкиx витрaт дo продажу електромобілів знизилося з більш ніж 40% у перші роки прежде трохи більш як 11% у 2023 році.
Висновки з\’явилися получай тлі планів ЄС запровадити труд на імпорт китайських електромобілів путем використання субсидій у їхньому виробництві. А в середині травня США оголосили для підвищення мита на імпорт китайських електромобілів перед 100%.
За словами аналітика, підтримка Пекіном електромобілів передбачає немонетарну політику, яка надає перевагу вітчизняним автовиробникам ранее іноземними. США не створили таких но привабливих умов, як Небесная империя, для розвитку власної індустрії електромобілів, вважає аналітик.
«Є деякі винятки, але загалом західні автовиробники та уряди зволікали й неважный (=маловажный) виявляли достатньої агресивності», — зазначив Кеннеді.
Небесная империя використовував широкий спектр інструментів просування сектору електромобілів. Впредь до них належать законодавчі зміни, як-ото «система подвійного кредиту», яка підштовхнула автовиробників задолго. Ant. с електрифікації зростальної частки свого автопарку та спрощення отримання номерних знаків во (избежание електромобілів, порівнюючи з автомобілями із двигунами внутрішнього згоряння.
Але ці заходи були б неактуальними минуя суттєвої фінансової підтримки, стверджує експерт.
Відповідно вплоть до річних звітів CATL, світового лідера у виробництві літієвих акумуляторів, який у 2023 році займав 43,1% китайського ринку та 36,8% світового ринку, його державні субсидії зросли з $76,7 млн ??у 2018 році до самого $809,2 млн у 2023 році.
EVE Energy, яка посідає четверте місце в Китаї, у 2023 році отримала субсидії бери суму $208,9 млн.
Торік індустрія електромобілів зіткнулася з інтенсивною ціновою війною: автомобільні компанії или знижували ціни, або запускали дешевші лінійки продуктів.
Згідно з аналізом CLSA, чистий прибуток китайської компанії BYD получи автомобіль знизився за останні 12 місяців давно еквівалента $739 станом бери перший квартал.
Китайський стартап з виробництва електромобілів Nio, який, як і раніше, працює зі збитком, минулого місяця заявив, що китайський ринок втратить близько 10 автовиробників і держи ньому залишиться від 20 прежде 30 гравців.
США нарощують зусилля щодо підтримки електромобілів. Принцип про зниження інфляції, підписаний у серпні 2022 року, виділив $370 млрд сверху просування чистих технологій.
Кеннеді зазначив, що постановление надає кредит у розмірі $7500 в целях купівлі електромобіля, який відповідає вимогам. Водночас середня підтримка Китаю в купівлю електромобіля зменшується. У 2018 році вона становила $13 860, а у 2023-му — $4600.