Реанимационный пакет реформ, общественная платформа, объединяет ведущие неправительственные организации и экспертов
Колонки автора
Реформа энергетики: системная бессистемность
Ми вітаємо остаточне припинення дотування ціни газу коштом державного бюджету.
Такий крок уряду є, без сумніву, сміливим і довгоочікуваним.
Встановлення ринкової ціни на газ, без дотування його за рахунок коштів платників податків, — необхідна складова на шляху до скорочення енергоспоживання.
Проте, без цілої низки інших необхідних дій, ця дія залишиться не більш, ніж напівкроком, та призведе до зростання соціальної напруженості, не скоротивши при цьому споживання.
Святослав Павлюк: Потрібно називати речі своїми іменами. Ми маємо справу не з підвищенням ціни на газ, а із припиненням дотування ціни з боку держави, по суті — з припиненням обману стосовно справжньої вартості газу. Цей обман вже коштував нам 60 мільярдів доларів за останні два десятки років.
Водночас, вирівнювання цін на енергію не може бути єдиним заходом спонукання споживачів економити.
Надзвичайно важливо забезпечити прозоре функціонування всіх учасників ринку, а також створити ефективну систему формування та виконання політики енергоефективності на рівні центральних органів влади та в регіонах.
Необхідно визначити орган, який відповідає за формування політики енергоефективності та володіє потенціалом координації інших залучених міністерств на щоденній основі.
Рішення уряду повинно супроводжуватись рядом інших реформаторських кроків.
Критичними серед них є:
по-перше, забезпечення впровадження 100% обліку всіх енергетичних ресурсів (перш за все, тепла і газу);
по-друге, спрямування частини коштів, що бездумно і непрозоро використовуються для субсидіювання, на заходи із зменшення споживання енергоресурсів через впровадження енергоефективності;
по-третє, продовження роботи над створенням Фонду енергоефективності та інших прозорих і доступних механізмів фінансової підтримки заходів з енергоефективності для населення.
Прийняття законів про комерційний облік, енергетичні характеристики будівель, національного регулятора, ринок електричної енергії є основою для формування прозорого й ефективного ринку комунальних та енергетичних послуг.
Отже, відповідні законопроекти мають увійти до пріоритетів діяльності Верховної Ради на найближчі місяці.
В той же час пріоритетом для Кабінету Міністрів України повинна стати повна монетизація пільг та субсидій, створення дієвої системи підтримки глибокої і комплексної термомодернізації будинків та формування ефективної структури Фонду енергоефективності.
Вони мають бути реалізованими до прийняття бюджету 2017 року.
Аналітичний центр DiXi Group
Асоціація енергоефективності та енергозбереження
Всеукраїнська агенція інвестицій та сталого розвитку
Грінкубатор
Громадянська мережа ОПОРА
Національний екологічний центр України
* * *
Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об’єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.
Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.